Needfinding

Wat zijn de behoeftes, wensen en ideeën van jouw doelgroep? Met needfinding leren we je doelgroep écht kennen door onderzoek naar hen te doen in hun natuurlijke context. Met de nieuwe kennis over jouw doelgroep krijgen we een helder overzicht hoe jouw nieuwe idee ontvangen zal worden óf welk nieuw idee je zou moeten introduceren.

Needfinding is een vorm van veldonderzoek dat de basis vormt voor een innovatieproces. We gaan écht het veld in op zoek naar jouw doelgroep. Zo kan het zijn dat we proberen te ontdekken hoe een kansarme alleenstaande vader zijn uitgaven ordent door met hem boodschappen te doen of gaan we mee naar de autoboulevard met een gepensioneerde dame die zich oriënteert voor een nieuwe auto. We achterhalen hun belevingswereld om daarmee een sterk fundament te vormen voor de ontwikkeling van nieuwe diensten.

Het meeste resultaat krijg je zodra niet alleen A/BZ op pad gaat met je doelgroep maar ook jij als opdrachtgever. Zo hoor je uit eerste hand wat hun belevingswereld is én leer je zelf hoe je een goed gesprek aanknoopt met je doelgroep.

Veel voorkomende vragen

  • We willen een nieuw type doelgroep betrekken, maar we weten niet wat haar beweegt?
  • We hebben het idee dat onze huidige doelgroep verandert en wij niet bij kunnen blijven met onze dienstverlening
  • We hebben een nieuw idee en vragen ons af of het aansluit bij de belevingswereld van onze doelgroep

Wat je krijgt

  • Gericht veldonderzoek
  • Gebruikersprofielen en Customer Journey Map
  • Aanbevelingen voor nieuwe dienst

Het resultaat

  • Helder en overzichtelijk begrip in doelgroep
  • Verbetering van propositie van (nieuwe) dienstverlening
  • Vernieuwende ideeën en concepten
Ab Chakai
Strategisch Innovator bij Nationale Nederlanden
Door Needfinding leerden we in korte tijd onze doelgroep goed kennen zodat onze diensten beter aansluiten
meer weten?

neem contact op met voor een afspraak of lees meer
mail nu over ons

Gordon Tiemstra