We ontwikkelen samen met de NS een 9+ beleving voor haar reizigers

Nederlandse Spoorwegen

Dagelijks vervoert de Nationale Spoorwegen 1.000.000 reizigers door heel Nederland. Al deze reizigers beleven de treinreis op hun eigen manier; een lekke band onderweg, moeite doen voor een zitplaats of een spontane ontmoeting met een medereiziger. De NS brengt al deze mogelijke ervaringen in kaart in een zogeheten Customer Journey. In sommige situaties scoren ze hoog en in andere situaties kan het wel echt even beter. Om de reizigers af en toe te verwennen met een uitzonderlijk moment (9+) ontwikkelden wij samen met de NS een persoonlijke dienst rondom de NS Publieksprijs.

Voor de NS Publieksprijs worden ieder jaar 6 spraakmakende Nederlandse boeken genomineerd. Om de reizigers bekend te maken met deze genomineerden ontwikkelenden we een een concept en technisch systeem die via drie korte vragen achterhaalt wat voor type lezer jij bent. Zo vroegen we onder andere; Waar koop jij je boeken? Wat doe jij het liefste in de trein? Of, de hoofdpersoon in mijn boeken is meestal een....? Aan de hand van deze vragen berekende ons algoritme welk van de genomineerde boeken het beste bij de reiziger past en draaiden we een persoonlijke bon uit met daarop het eerste hoofdstuk. Dankzij deze onverwachtse ervaring hadden de reizigers een hoogtepunt op hun reis en werden ze op ludieke wijze betrokken bij de NS Publieksprijs.

De winnaar van de NS Publieksprijs 2017 is Michel van Egmond - De wereld volgens Gijp, uitgerijkt bij De Wereld Draait Door.

meer weten?

neem contact op met voor een afspraak of lees meer
mail nu over ons

Gordon Tiemstra