We achterhalen continu waardevolle diensten voor Nationale Nederlanden

Nationale Nederlanden

Nationale-Nederlanden behoort met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten tot de grootste en meest toonaangevende financiële dienstverleners van Nederland. Nationale-Nederlanden biedt een compleet assortiment aan producten waaronder verzekeringen, pensioenen, banksparen, sparen, hypotheken, beleggingen en leningen. Om in alle behoeften van hun klanten te blijven voorzien is het belangrijk om te snappen wat de huidige en toekomstige belevingswereld is. Hoe leven ze, sparen ze en welke diensten verlangen ze? Maar hoe ontdek je behoeftes van morgen die er misschien vandaag nog helemaal niet zijn?

Needfinding

Door de doelgroep van Nationale-Nederlanden intensief op te zoeken in hun natuurlijke context ontdekken we wat hun motivaties en redenaties zijn. Oftewel, waarom doen ze de dingen zoals ze die doen? Zo bekijken we bijvoorbeeld hoe de doelgroep zich verzekerd tegen ongevallen, bespreken we de excel-sheet waarin het huishoudgeld wordt bijgehouden of hoe ze hun pensioen op orde proberen te krijgen. Deze methode noemen we needfinding, het onderzoeken van latente behoeftes van een doelgroep. Aan de hand van de needfinding sessies komen voor Nationale-Nederlanden frisse aanknopingspunten naar boven voor nieuwe diensten die de klant wellicht in de toekomst nodig heeft.

Experiment

Eenmaal een lading aan nieuwe inzichten over de doelgroep binnen? Dan gaan we het experiment aan om te testen welke vorm ze moeten krijgen. Dit doen we snel, iteratief en met een flinke portie actie. We blijven niet stilzitten, door de nieuwe dienst al écht te gaan testen in het veld achterhalen we snel of het levensvatbaar is. Tijdens dit type accelaratie-weken vertalen we voor Nationale-Nederlanden inzichten naar een volledig nieuwe dienst die écht aansluit. Zo ondersteunen we dus bij het hele proces van het eerste gebruikersonderzoek tot aan de finalisering van een nieuwe dienst met een perfecte markt-fit.

Bovenstaand beschreven proces herhaalt A/BZ continu voor verschillende dienstverleners binnen Nationale-Nederlanden.

meer weten?

neem contact op met voor een afspraak of lees meer
mail nu over ons

Jan Belon