We vernieuwen de intercommarkt met ons eigen systeem

Openr

Lig je eindelijk op het strand van Fernando de Noronha in het zonnetje, wil je freelance frontender je studio in om te werken aan jullie laatste project. Geen punt! Openr is het intercomsysteem en de toegangscontrole dat wél aan de werkplek van deze tijd is aangepast. A/BZ zag de noodzaak, ontwikkelde de oplossing en ging zelf succesvol met Openr de markt op.

Nog maar zelden is een kantoorgebouw aan één bedrijf verhuurd. Sterker nog, er huisvesten regelmatig tientallen ondernemers in één gebouw en die wisselen ook nog eens van tijd tot tijd. Een centrale receptie of een beheerder is veelal een dure kostenpost en de systemen die we dagelijks tegenkomen zijn dusdanig inflexibel dat de markt snakte naar een slimmer initiatief.

Het product

Openr werkt kinderlijk eenvoudig. Bezoek belt aan bij het wireless beltableau waarna je op je mobiel gebeld wordt. Met de Openr-app op je desktop, tablet of mobiel open je vervolgens de deur. Met een beheersysteem hou je bij wie toegang heeft tot welke deur en wie er op het intercom zichtbaar is.

Start met klein prototype

Alle mooie dingen beginnen klein. Om die reden startte we Openr met simpele prototypes die binnen één dag in verschillende gebouwen hingen. We achterhaalden zo snel de manier hoe onze potentiele gebruikers om zouden gaan met deze nieuwe dienst. Omdat het gebruik zo natuurlijk ging was het een vanzelfsprekende stap om het systeem uit te breiden en professionaliseren.

Op eigen benen

Door de toenemende vraag naar het Openr systeem vanuit heel Nederland is het eind 2017 afgesplitst als aparte onderneming. A/BZ is op verschillende gebieden betrokken bij de R&D van Openr. Zo ontwikkelen we de technische infrastructuur, werken we aan de strategische propositie en onderzoeken we continu hoe we het systeem zo gebruiksvriendelijk mogelijk kunnen maken.

meer weten?

neem contact op met voor een afspraak of lees meer
mail nu over ons

Jan Belon