We hielpen bezoekers van het IFFR bij hun filmkeuze

Eigen project

In januari 2015 vond de 44ste editie plaats van het International Film Festival Rotterdam (IFFR). Met een aanbod van 500 films brengt het festival ook direct keuzestress mee. Veel bezoekers weten niet welke film het beste bij hen past of zijn gewoonweg onbekend met het aanbod van IFFR. Om ze een handje te helpen vroeg het IFFR aan Afdeling Buitengewone Zaken om een wervend concept te realiseren voor de dagelijkse 110.000 reizigers van station Rotterdam Centraal.

De installatie

Om iemand een waardevol advies te kunnen geven is het handig als je diegene goed kent, Eerste Hulp bij Filmkeuze maakt dit in 1-minuut mogelijk. De bezoeker van Rotterdam centraal meldt zich bij het Eerste Hulp loket waarna een procedure wordt doorlopen. Door vragen te beantwoorden zoals “Waar kijkt u het liefst een film”, “Wat is uw lievelingsvakantieland?” of “Hoe voelt u zich?” achterhaalt de dienst de persoonlijkheid van de bezoeker waarop een speciaal algoritme een passende diagnose samenstelt. Hierin staat wat voor type filmkijker je bent, welke films je niet mag missen op het festival en via een vernuftigheid heeft de dienst ook nog achterhaald dat je voor 76% op Joaquin Phoenix lijkt. Als grande finale worden al deze resultaten voor je op een bonnetje geprint. Zo duik je geïnspireerd het festival in.

De Afdeling bedacht het fysieke concept, ontwierp de dienst en realiseerde de techniek. Eerste Hulp Bij Filmkeuze kreeg veel media aandacht, waaronder een artikel op Bright.

Eerste Hulp Bij Filmkeuze is een voortborduursel op de digitale versie van Eerste Hulp Bij Filmkeuze gemaakt door IN10.

Meer weten?

Neem contact op met voor een afspraak of lees meer
Mail nu Over ons

Gordon Tiemstra