Organisaties die vooroplopen hebben de toekomst

A/BZ is meester in het neerzetten van het innovatieproces. We nemen de toekomst als uitgangspunt en ontwerpen de weg ernaartoe. Hoe zoiets gaat? Nou, we gaan het experiment aan en vinden antwoord op een vraag als: Hoe verkoop je autoverzekeringen als zelfrijdende auto’s niet langer ongelukken maken?

"Een proof of concept van

de tijd die nog gaat komen."

1

Een helder vraagstuk

Voordat het innovatieproces start, nemen we de klant bij de hand en achterhalen de kern van de vraag. Pas wanneer er een helder vraagstuk op tafel ligt, starten we met ontwerpen.

2

Ontwerp als breekijzer

Aan de hand van het ontwerp vinden we uit hoe we de toekomst moeten vormgeven. Daarbij is ontwerp geen doel op zich, maar een breekijzer die een vernieuwend inzicht openbaart. Een inzicht die de onderzoeksvraag beantwoordt en tegelijkertijd nieuwe kansen en proposities blootlegt.

3

Een proof of concept van de toekomst

Antwoorden vinden we in de dagelijkse context waar de doelgroep zich begeeft – van winkelcentra tot kantoren. Tijdens het innovatieproces ontstaat een proof of concept van de toekomst; een baanbrekend concept waarmee organisaties in de toekomst vooroplopen.

Met actie en energie

Als geen ander zorgen we dat innovatie gaat leven. We gaan met een flinke portie actie aan de slag. Onze klanten zeggen weleens: ‘Wat fijn dat jullie er weer zijn. Daar krijgen we energie van’. Als het innovatieproces staat en het vraagstuk is beantwoordt, ontwerpen we onszelf gaandeweg de organisatie uit.

Team A/BZ

A/BZ is in 2012 opgericht door technische ontwerpers met een keen eye voor vernieuwing. We brengen innovatie tot leven bij uiteenlopende organisaties, van autofabrikanten tot zorgverzekeraars. Ons bureau is klein genoeg om flexibel te blijven en groot genoeg voor grootzakelijke opdrachtgevers. We werken samen met ons brede netwerk - van antropologen tot lassers - waarmee we vanuit ons Rotterdamse kantoor de wereld aankunnen.

A/BZ maakt o.a. koplopers van deze organisaties:
Erik, Nederlands instituut voor Beeld en Geluid

"A/BZ heeft ons laten zien dat 'leren door proberen’ veel nieuwe inzichten oplevert en ons tegelijkertijd dichter bij ons publiek brengt. We gaan hier zeker mee door!"

Wil jij ook koploper worden?

Neem dan nu contact met ons op

Ja ik wil!